Centaurka Moc Ziemi

Centaurka Moc Ziemi

7 stycznia, 2021 Wyłącz przez Favi

Pomysł na przygodę do #MistrzBaśni albo #Dziedzice

Młoda centaurka o imieniu Moc Ziemi marzy o zostaniu czarodziejką. Ma do tego predyspozycje, ale nie jest w stanie znaleźć mentora. Wysokie wieże magów są dla niej niedostępne, zbyt ciasne i grożące wypadkiem. Potrąca rzeczy, przeciska się pośród regałów i boi schodzić po schodach. W pracowni alchemika mogłaby wręcz stanowić zagrożenie.

Ale czy musi tak być?

Daj dzieciom wolną rękę. Niech kombinują, jak pomóc komuś, kto ma talent, ale i ograniczenia. Poniżej kilka pomysłów, które mogą się przydać, jeśli gracze będą potrzebowali wsparcia:
– Poszukanie mentora pośród dużych ras: olbrzyma, smoka, czy na przykład tytana i przekonanie go, by przyjął uczennicę.
– Skontaktowanie się z gildią magów i stworzenie szkoły czarów dla mniej typowych uczniów albo dostosowanie istniejącej placówki.
– Pomoc magowi w budowie windy w wieży i odgracenie jej wnętrza.
– Zdobycie latającego dywanu dla centaurki i pomoc mentorowi w przemeblowaniu wieży.

Z założenia przygoda ma być okazją do rozmowy o niepełnosprawnościach i dostosowaniu przestrzeni do nich. Zdecydowałam się na postać centaurki, zamiast osoby z dosłowną niepełnosprawnością, by dzieci miały szansę poznać jej perspektywę bez bagażu stereotypów i skupić się na rozwiązaniach praktycznych, niż na szukaniu uleczenia. Sugeruję, by Moc Ziemi odrzucała pomysły związane z jej przemianą, na przykład w człowieka. To ma być historia o zmianie świata, nie o dostosowaniu się do niego.